Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Zabawy integrujące grupę.
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy konstrukcyjne itp. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów.
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci, rysowanie, stymulowanie uspołeczniania się w grupie rówieśniczej. Zajęcia dodatkowe.
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, plac zabaw (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne na placu zabaw, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy rytmiczne.
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Leżakowanie ( dla chętnych w grupie najmłodszej )
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Bajkoterapia. Zajęcia dodatkowe.
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
Podwieczorek II ( godz.16.00)
Zabawy samodzielne dzieci. Rysowanie, czytanie książek, zabawy w kącikach tematycznych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.